It looks like you are using an older version of Internet Explorer which is not supported. We advise that you update your browser to the latest version of Microsoft Edge, or consider using other browsers such as Chrome, Firefox or Safari.

Η ενσωμάτωση της τακτικής κίνησης και άσκησης στη ρουτίνα σας είναι σημαντική για τη  διατήρηση της συνολικής υγείας και ευεξίας σας, ιδιαίτερα ενώ πάσχετε από υγρής μορφής  ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Η άσκηση όχι μόνο θα συμβάλλει στην αιματική  ροή και στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους, αλλά η φυσική δραστηριότητα μπορεί επίσης  να φτιάξει τη διάθεσή σας και να μειώσει το άγχος σας.1

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να παραμένετε δραστήριοι ενώ πάσχετε από υγρής  μορφής ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας:

Θέστε στόχους για την άσκησή σας.

Μπορεί να είναι χρήσιμο να θέσετε στόχους για τη φυσική σας δραστηριότητα και να  παραμείνετε προσηλωμένοι σε αυτούς τους στόχους, όπως να περπατάτε για τριάντα  λεπτά καθημερινά, ακόμη και στην αυλή σας. Ρωτήστε τον γιατρό σας ποιο είδος άσκησης  μπορεί να είναι κατάλληλο για εσάς, προτού θέσετε τους στόχους σας.

Επιλέξτε δραστηριότητες που σας ταιριάζουν.

Προσαρμόστε τον τύπο και το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας, κάνοντας τις επιλογές  με τις οποίες αισθάνεστε καλύτερα. Μερικές από τις ωφέλιμες δραστηριότητες είναι να  σηκώνετε ελαφριά βαράκια στο σπίτι ή να κάνετε έναν περίπατο στη γειτονιά ή ακόμη και  να ξεκινήσετε μια πιο έντονη δραστηριότητα.

Γίνετε δημιουργικοί.

 Δεν χρειάζεται να πάτε στο γυμναστήριο ή να έχετε ειδικό εξοπλισμό για να ασκηθείτε.  Σκεφτείτε τις ακόλουθες εναλλακτικές:

  • Μιλήστε με έναν φίλο στο τηλέφωνο ή ακούστε ένα ηχητικό βιβλίο ενώ κάνετε έναν  περίπατο
  • Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα ασκήσεων στην τηλεόραση ή σε έναν ιστότοπο
  • Χρησιμοποιήστε κονσέρβες τροφίμων αντί για ελαφριά βαράκια και μια σταθερή καρέκλα  ή την πλάτη του καναπέ για πρόσθετη στήριξη

 

28

Κάντε την άσκηση μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας.

 Σκεφθείτε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα για την άσκησή σας ή/και να  βάλετε ένα ξυπνητήρι για να σας θυμίζει να σηκώνεστε και να κινείστε καθημερινά. Η  υιοθέτηση μιας τακτικής ρουτίνας άσκησης μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε  συνεπείς.

Συνδεθείτε με άλλους.

Εάν ενώσετε τις δυνάμεις σας με μέλη της οικογένειάς σας, φίλους ή συναδέλφους από το  δίκτυο υποστήριξής σας, η άσκηση θα είναι πιο διασκεδαστική και θα νιώθετε ότι  λογοδοτείτε σε κάποιον. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να κάνετε συνομιλία μέσω βίντεο ή να  καλείτε κάποιον στο τηλέφωνο ενώ ασκείστε, για να μοιράζεστε την εμπειρία και τις  επιτυχίες σας. Κάντε κλικ εδώ για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαμόρφωση  ενός δικτύου υποστήριξης.

Έχετε κατά νου την ασφάλεια.

Συνεργαστείτε με την ομάδα οφθαλμιατρικής φροντίδας σας και το δίκτυο υποστήριξής  σας, για να διασφαλίσετε ότι οποιαδήποτε δραστηριότητα εντός ή εκτός του σπιτιού σας  είναι κατάλληλη για το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης και την όρασή σας. Μπορεί  επίσης να σκεφτείτε ως ενδεχόμενο τη χρήση ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να σας  βοηθήσουν να βρίσκετε την κατεύθυνσή σας όταν κάνετε περιπάτους στη γειτονιά. Κάντε  κλικ εδώ για να μάθετε περισσότερα.

29

Σε κάθε περίπτωση, βεβαιωθείτε ότι μιλάτε με τον γιατρό σας και με την ομάδα  οφθαλμιατρικής φροντίδας σας προτού ξεκινήσετε μια νέα φυσική δραστηριότητα, για να  διασφαλίσετε την ασφάλειά σας και να λάβετε περισσότερες συμβουλές σχετικά με την  υποστήριξη της συνολικής σας ευεξίας, διατηρώντας ταυτόχρονα την όρασή σας

Πηγές:

1. Penedo FJ and Dahn JR. Exercise and well- being: a review of mental and physical health  benefits associated with physical activity. Current Opinion in Psychiatry. 2005;18(2):189-193.
2. World Health Organization. (2010). Global recommendations on physical activity for health.